Mimo dużych wątpliwości wokół rozważanej modernizacji trasy z Kutna przez Płock do Sierpca MI zapewnia o kontynuacji prac przygotowawczych. Jeśli ostatecznie podjęta zostanie decyzja o realizacji kosztownego zadania, w Płocku powstaną dwa nowe przystanki pasażerskie. Jeden z nich ułatwi dojazd do ogrodu zoologicznego.
Na naszych łamach pisaliśmy już o
dużych wątpliwościach Ministerstwa Infrastruktury wobec planu kompleksowej modernizacji linii 33 na odcinku Kutno – Płock – Sierpc. Przygotowania do tej inwestycji zostały rozpoczęte w okresie rządów Zjednoczonej Prawicy, a obecny wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak ocenił przedsięwzięcie jako przykład życzeniowego myślenia jego poprzedników o infrastrukturze kolejowej. Przekonywał, że odcinek z Kutna do Płocka już dziś jest w dobrym stanie technicznym, a parametry fragmentu od Płocka do Sierpca można skutecznie poprawić dzięki o wiele tańszym pracom naprawczo-utrzymaniowym.
Mimo kontrowersji przygotowania trwają
Wkrótce potem zamiar ich podjęcia
potwierdził zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe. Spółka ogłosiła, że już w przyszłym roku maksymalna prędkość dla pociągów pasażerskich wzrośnie tam z 70 – 80 km/h do 120 km/h. Mimo to prace nad kompleksową i o wiele bardziej kosztowną modernizacją nie zostały przerwane.
– Spółka [PLK] opracowuje dokumentację dla projektu Modernizacja linii kolejowej nr 33 na odcinku Kutno – Płock – Sierpc – potwierdza Anna Szumańska, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Przypomina, że zakres przebudowy miałby objąć m. in. budowę nowej łącznicy pomiędzy linią 33 a linią 3 (magistrala E30 Poznań – Kutno – Warszawa) i pomiędzy linią 33 a linią 18 (wybiega ona z Kutna w kierunku Torunia). Miałoby to zwiększyć dostęp do kolei w tej części kraju oraz ułatwić transport do głównej bazy paliw Orlenu w Płocku.
Więcej postojów pociągów w Płocku
Planowana jest też budowa
towarowej obwodnicy Płocka. Co oczywiste, inwestycja miałaby przynieść skrócenie czasu jazdy, a komfort podróżnych zwiększyłaby przebudowa peronów. Nową, nieujętą w poprzednich komunikatach informacją jest natomiast zamiar rozbudowy siatki przystankowej. Powstać miałyby dwa obiekty: Płock Góry i Płock Zoo.
– Realizacja prac jest uzależniona od zapewnienia finansowania – przyznaje Anna Szumańska. Jednocześnie potwierdza plany realizacji skromniejszych robót utrzymaniowo-naprawczych pomiędzy Płockiem a Sierpcem w 2026 r. Stan odcinka Kutno – Płock ocenia zaś jako dobry. Na razie nie będą tam realizowane znaczniejsze roboty.